PARE DE DIA

dimecres, 17 de maig de 2017

GINEBRA MAIG 2017 (video)

Després de deixar a Castelló moltes emocions i molta feina feta i per fer, ha arribat el moment de marxar cap a Suïssa, concretament a Ginebra, i més concretament a 6 Km entre uns poblets que es diuen Jussy i Presinge, a pocs km de la frontera francesa.

Després de l’experiència d’Aveiro, l’adaptació ha sigut súper ràpida, i el viatge en dos dies, parada en Narbonne, ha sigut molt tranquil i sense cap incident.

La casa que vam llogar per Airbnb està molt bé: té dos habitacions, una en les golfes de la casa, on dormim els adults. Un bany amb banyera que fa la delícia de tots (a casa tenim plat de dutxa), una petita cuina, però prou equipada oberta al saló, una terrassa de fusta i un jardí d’uns 100 m2  que acaba en un bosc. I, finalment, el que més els ha agradat als xiquets és la gran quantitat de llibres, jocs i joguines que hi ha, un paradís per a descobrir dins i fora de casa.

Els primers dies han passat acoblant-nos a la casa i als nous ritmes, omplir la nevera i el rebost i anar descobrint les possibilitats que ens ofereix la nova situació. En breu, hem vist que ens surt a compte anar a fer la compra a França, ja que està a menys de 5 minuts i el preus de Suïssa són molt elevats.

Després d’uns dies casolans, divendres vam fer la nostra primera excursió,  al llac. Vam descobrir la platja de la Nymphe, on vam xalar molt amb el llac, els jocs i els animals que van vindre a vore’ns.
Dissabte vam anar a Ginebra per primera vegada els xiquets i jo; Anna ja coneixia la ciutat dels cinc dies que havia anat a treballar. Vam anar al parc de la Grange, espectacular, després al baby-plage i finalment al museu d’història natural.

Diumenge vam fer un recorregut vora el llac d’una hora i mitja fins arribar al Castell de Chillon, on vam xalar d’allò més visitant un castell del segle XIII molt adequat per a visitar amb xiquets.
Ara, a seguir descobrint, cuinant, i a vore si trobem algunes famílies amb qui compartir experiències. Us deixe un vídeo-resum d’aquests dies.

Au revoir! (el francès és una altra història)